zaterdag 1 november 2014

Gemêleerde wol

Ik ben gek op gemêleerde wol. Je kunt er zoveel mee experimenteren.  Twee simpele draden die op zichzelf niet zo bijzonder zijn, kunnen verrassen als ze samen getwijnd worden. De mogelijkheden zijn eindeloos. Niet alleen kun je verschillende kleuren, maar ook verschillend gesponnen wol twijnen en zo gemêleerde wol maken. Je hoeft het ook niet te beperken tot twee draden. Het is het experimenteren waard.


De wol die ik Barcelona-Ajax had genoemd omdat ik die tijdens die wedstrijd had gesponnen, heb ik met een witte draad getwijnd.  De gemêleerde wol die zo ontstond is prachtig geworden. Vandaag heeft iemand die gekocht om er een sjaal voor haar moeder mee te haken.

Ik heb al vaker dit soort gemêleerde wol gemaakt: een witte draad getwijnd met een draad gesponnen van mijn zelf geverfde regenboog wol. Gehaakt of gebreid geeft het een apart effect.  Het hoesje van mijn tablet heb ik gebreid van regenboog gemêleerde wol. Omdat het niet stevig genoeg was,  heb ik het lichtjes gevild met water en zeep en bubbeltjes plastic.  Dit is het resultaat.

Gegroet, PuurLana

Geen opmerkingen:

Een reactie posten