woensdag 11 maart 2015

Verven vervolg

Omdat ik het zo zonde vind van de pan kleurstof, heb ik een tweede bad gemaakt. De wol heb ik weer eerst gebeitst nu alleen met aluin (eens proberen) en verse laurierkers bladeren. Het staat er net in, is nog wat licht.
Ik ben benieuwd, als het te licht is kan ik het altijd nog oververven, of nabeitsen met een stukje koper in de verfpan en wat azijn. Dat heb ik nog nooit gedaan , want het is giftig. Het schijnt dat als je in een koperen pan verft, de kleuren anders worden. Ik heb wel eens nagebeitst met roestige spijkers die ik eerst een week in de azijn had gezet. Ook giftig. De wol kwam er mosgroen uit, maar was erg broos geworden,  ik had het er te lang in gelaten.

 
Dit is het tweede bad met verse laurierkers bladeren

Geen opmerkingen:

Een reactie posten