donderdag 8 oktober 2015

Gordiaanse knoop

Toen ik laatst weer eens op de markt was, zag ik een kraam vol breigaren voor een euro. Nou spin ik zelf , maar voor een euro...
Er stonden al een paar vrouwen te trekken aan wat een onontwarbare knoop van garens bleek te zijn. In alle kleuren, soorten, dikten, geen 2 van hetzelfde. Toch hebberig naar een kansje , stond ik even later ook te trekken. Ik had mijn oog laten vallen op een knot onregelmatig gesponnen katoen. Tja, een knot was het niet echt het leek meer op iets van een paar strengen aan elkaar gebonden. En dan in de knoop met andere garens. Na een kwartier pulken en pluizen kwam er schot in de zaak en had ik het grootste deel van de strengenbundel los. Toen zag ik er nog een van hetzelde en dus... Uiteindelijk ging met 2 bundels naar huis voor een habbekrats. Maar de bundels zelf waren natuurlijk ook een grote knoop, ik dacht dat manlief daar wel een paar uurtjes zoet mee zou willen zijn. Een bundel wilde hij wel doen, met de ander ben ik wel een paar weken mee bezig geweest. Het is zo'n geduldwerkje.  Maar het eind is in zicht. Bijna de laatste streng uit elkaar.
Nu nog even zoeken in alle breiboeken wat ik ervan ga maken.

2 opmerkingen:

  1. Mooie vondst, ik zou beginnen met verven.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat een mooie katoen. In de "verloren uurtjes" de andere uit de knoop halen?? succes.

    BeantwoordenVerwijderen